18 listopada 2020

Lalique Le Parfum


Pamiętam moje pierwsze spotkanie z Lalique Le Parfum, w chłodne, lutowe popołudnie. Najpierw zachwyciłam się formą samego flakonu - monumentalną, ciężką figurą szkła, następnie spostrzegłam czerwone frędzle, które skojarzyły mi się z orientalnymi zdobieniami z indyjskich restauracji. Zauroczył mnie też korek z motywem "Masque de Femme", wzór ten, stworzony przez René Lalique'a w 1935 roku, miał symbolizować kobiecą twarz w otoczeniu morskiej fauny. 

Później przyszedł czas na inicjalny test globalny. Sucha wanilia, niezbyt słodka, za to nazbyt kuchenna, a w tle pobrzmiewał ziołowy wątek - tak zapamiętałam ten zapach, choć ciężko mówić tu o zapamiętywaniu, trudno bowiem przyswoić woń, która szybko znika. Schowałam Lalique Le Parfum do szuflady, by nie wadził mojego wzroku, spędził w zamknięciu ponad pół roku. Odkryłam ten zapach ponownie kilka tygodniu temu, gdy przygotowywałam odlewki do wysyłki. Pokój pięknie zanosił wanilią, i tak, była to wanilia znana z kuchni, ale nie cukrowa, nie ulepna. Pachniała jak ziarenka wydobyte z wnętrza waniliowej laski - aromatycznie. Pachniała tak, że postanowiłam dać Lalique Le Parfum kolejną szansę. Odważyłam się użyć Lalique Le Parfum znowu, całościowo, i tym razem przepadłam. Kompozycja otwiera się cierpkością bergamotki i pieprznym niuansem, ale ten akcent trwa tylko ułamek chwili. Lalique Le Parfum, oprócz wanilii, to głównie ziołowość indyjskiego laurowca, ziołowość, która imituje zieleń. Serce kusi kremowymi migdałami i heliotropowym, pylistym puderem. Jest tu też tonka, która wzmaga apetyczne wrażenie kompozycji, i odrobinka światła pod postacią jaśminowych płatków. Bazę uszlachetniania gładki, kojący sandałowec i paczula o wydźwięku czekoladopodobnym. Lalique Le Parfum to perfumy kapryśne. Czasem trącą oszczędnie, innym razem pokazują cały swój koloryt. Bywa, że pachną długo, i bywa, że krótko. Ten zapach wymaga cierpliwości. Gdy pogryzie, zemdli, albo w ogóle się nie wysłodzi - bo i tak potrafi, to nie należy się zrażać. Lalique Le Parfum to perfumy czułe, czyli takie, które wyraźnie reagują - na otoczenie, na chemię skóry. Lalique Le Parfum to świetne perfumy, za rozsądną cenę.

Skład perfum:

bergamotka, różowy pieprz, heliotrop, migdały, jaśmin, wanilia, fasola tonka, drzewo sandałowe, paczula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP