9 listopada 2016

Chanel Coco Mademoiselle


Chanel Mademoiselle. Gdybym miała określić jednym słowem te perfumy, powiedziałabym po prostu, że są romantyczne. Mademoiselle to ukłon w stronę młodych dziewczyn, które pragną pachnieć elegancko, ale niekoniecznie zbyt dojrzale i zobowiązująco. Dziewczyn, które stawiają swoje pierwsze kroki w dorosłość, ale nie są jeszcze na tyle odważne, by sięgać po inne, trudniejsze zapachy. Coco Mademoiselle kojarzy mi się z pierwszym zakochaniem, pierwszą poważną randką, powabem.


Otwarcie tych perfum jest ostre, różowe (różane), pieprzne, drapiące - czuję tutaj przede wszystkim cytrusy, których kwaśność została złagodzona jakąś białą nutą. Figlarna ta Mademoiselle, bawi się ze mną, droczy, uśmiecha zalotnie. Po kilku minutach obcowania z nią pojawia się jaśmin, ale nie wysuwa się on tutaj na pierwszy plan - współgra sobie delikatnie z różą i pomarańczą. Ten akord jaśminowo - różany chyba najbardziej podoba mi się w Mademoiselle - bo dopiero tutaj pokazuje ona swoje stonowane oblicze. Mijają kolejne minuty i początkowa wyrazistość łagodnieje. Nie jest już tak ostro, jaśmin przytula się do róży, a w oddali pobrzmiewa gdzieś słodycz mandarynki. Na deser dostajemy od Mademoiselle wanilię, niezbyt nachalną, która tańczy sobie wraz z jaśminem na skórze. Tańczą sobie spokojnie, bez wariacji, jest delikatnie i subtelnie. Niestety, to był jednak ich ostatni taniec, i tym samym, po 5 godzinach, żegnam się z Mademoiselle. Czuję niedosyt, podróż trwała zbyt krótko.


Muszę jednak przyznać, że do Mademoiselle powracam często w myślach. Zamykam sobie wtedy oczy i widzę, jak Mademoiselle przegląda się w lustrze. Moja Mademoiselle ma orzechowe, lekko kręcone włosy, nawija je sobie zalotnie na palec, uśmiecha się cały czas, bije od niej radość i promienność. Jest bardzo stylowa, ma na siebie białą koszulę i jasne jeansy, przylegające do jej szczupłego ciała. Czarne, lakierowane pantofelki dodają jej gracji, lekkości, a ona sama porusza się z wdziękiem. Wygląda niewymuszenie klasycznie, acz dziewczęco. Nie jestem już dziewczynką, ale też jeszcze nie kobietą - wykrzykuje Mademoiselle.


Pamiętam moje pierwsze "spotkanie" z Mademoiselle. Pierwszy psik podrażnił mnie dość intensywnie. Kilka kropelek wystarczyło, by Mademoiselle została ze mną na bardzo długo. To olfaktoryczne wspomnienie towarzyszy mi do dzisiaj i muszę przyznać, że nie mogę wyzbyć się tego porównania. Kiedyś te perfumy ciągnęły za sobą naprawdę długi ogon. Powiedziałabym też nawet, że były odrobinę słodsze. Po 10 latach znów natrafiam na Mademoiselle. Wnioski? Na pewno trwałość tych perfum nie jest już tak spektakularna jak kiedyś. A może moja skóra nie lubi się już z tym zapachem tak bardzo? A może po prostu wyrosłam z identyfikowania się z Mademoiselle? W końcu etap dziewczęcości powoli się dla mnie kończy. Niemniej jednak, lubię mieć świadomość, że gdzieś tam na dnie mojego kufra z perfumami, mam jeszcze kilka kropel tej sławetnej Panienki...

Polecam testować, bo to zapach kultowy.

Skład perfum:
pomarańcza, mandarynka, kwiat pomarańczy, bergamotka, mimoza, jaśmin, róża turecka, ylang-ylang, fasolka tonka, paczula, opoponaks, wanilia, wetyweria, białe piżmo

6 komentarzy:

  1. Mam ten zapach w wersji wody toaletowej i choć zdaję sobie sprawę, że jest bardzo popularny, to w tym konkretnym przypadku w ogóle mi to nie przeszkadza:). Woda perfumowana nie do końca jest w moim klimacie;).
    Też słyszałam, że po reformulacji zapachy Chanel ucierpiały na trwałości. Niestety starszych wersji nie znam, więc nie mam porównania np. odnośnie jakości składników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jak z trwałością wody toaletowej?
      u mnie Panienka, choć mam wersję edp, wytrzymuje tylko do 4 godzin.
      bardzo słabo.

      Usuń
  2. Powiem Ci, że nie narzekam na jej trwałość, choć wiadomo, że mogłoby być lepiej;). Mój zarzut dotyczy raczej tego, że nie ma zbyt dużej projekcji - po kilku godzinach trzyma blisko skóry.

    OdpowiedzUsuń
  3. KOCHAM! Mój ukochany zapach od kilku lat, numer jeden na liście najcudowniejszych i najpiękniejszych. Pasuje do mnie zawsze i wszędzie. Mogłabym nosić go każdego dnia i nocy <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś swój signature scent ;-)

      Usuń
    2. Ja również! Choć zapachów mam całe mnóstwo i kocham sobie je zmieniać w zależności od okazji czy nastroju, to Coco M. jest najcudowniejszy z wszystkich i zawsze do mnie pasuje <3

      Usuń

TOP